Gezonde tussendoortjes maken om mee af te vallen

Gezonde tussendoortjesJe wordt in Nederland doodgegooid met tussendoortjes. Overal kan je wel lekkere tussendoortjes kopen. In de supermarkt, op het werk en op school. Maar zijn deze snacks niet ongezond? In dit artikel geven we je een aantal gezonde tussendoortjes die je zelf kunt maken of kunt kopen in de supermarkt. Deze tussendoortjes zijn geschikt om de honger te stillen, helpen je met afvallen en zijn geschikt voor kinderen om mee naar school te nemen.

Kwark (mager)

Misschien niet het meest lekkere tussendoortje wat je je kunt voorstellen. Echter, kwark bevat veel eiwit, weinig koolhydraten én weinig calorieën. Per 100 gram zitten er slechts 43 calorieën in deze witte snack. Geen fan van de ietwat zure smaak? Geen probleem! Met wat bevroren bosvruchten maak je de kwark al een stuk lekkerder. Bevroren bosvruchten van de Lidl bevatten slechts 55 calorieën per 100 gram. Je hebt dus een behoorlijk groot gezond tussendoortje wat laag in calorieën is. Gooi er een beetje stevia en wat kaneel doorheen en de smaak is ronduit perfect. Gebruik je whey poeder? Gooi eens 10-20 gram whey door 100 gram kwark en je hebt een lekker gezonde snack met een proteïne boost.

Gekookte eieren

Ideaal om mee te nemen onderweg. Je hoeft ze slechts te pellen en je kunt ze direct opeten. Vergeet niet om zout mee te nemen! Wil je eieren iets spannender maken? Maak een eiersalade en doe de salade op een gezonde cracker. Of maak gevulde eieren. Als je een beetje handig bent met een oven kan je een fritatta maken.

Whey

Eerder al genoemd, whey. Ook wel eiwitpoeder genoemd. Whey bevat veel proteïne en is perfect om de honger te stillen. Naast dat je whey gewoon kunt drinken kan je nog veel meer met deze substantie. Zo maak je met een beetje melk, wat whey isolaat (zeer belangrijk dat het isolaat is) en bevroren fruit een romige, zoete substantie die bekend staat als ‘protein fluff’. Gooi alles in de blender, even blenden en klaar. Proteïne fluff vult extreem goed.

Noten

Een tussendoortje wat relatief veel vet bevat. Eenvoudig mee te nemen én goedkoop. Check bijvoorbeeld de noten van de Lidl. Kies altijd voor ongebrande, ongezouten noten. Let ook zeker op het aantal calorieën per 100 gram, want je eet al snel teveel. Ben je praktisch ingesteld? Hou je van pindakaas? Perfect! Neem dan gewoon een schep pindakaas van ongeveer 30 gram, en eet die op. Heerlijk voor tussendoor. Let wel op dat je géén pindakaas hebt met toegevoegde suikers. Enkel 100% pure pindakaas dus.

Hüttenkäse

Oké, hier moet je echt van houden, de structuur kán even wennen zijn. Bij de Lidl hebben ze handige bakjes Hüttenkäse van 200 gram die je overal mee naartoe kunt nemen. Dit tussendoortje is erg flexibel en kan je ‘gewoon zo’ eten, door de salade doen óf als zoete variant eten met bijvoorbeeld rozijnen.

Fruit

Ik vind bevroren fruit erg lekker en het aantal calorieën per 100 gram is verbazingwekkend laag. Ook appels, bessen of meloen zijn perfect.

Groente

Je vindt tegenwoordig een heel scala aan mini groente in de supermarkt. Kleine komkommers, kleine paprika’s.. allemaal ideaal voor tussendoor. Je kunt zelfs een kleine salade maken door wat verschillende groentes samen te voegen. Voor kinderen die naar school gaan is een tussendoortje op een spies leuk en praktisch.

Dit zijn mijn favoriete gezonde tussendoortjes die perfect zijn voor afvallen en het stillen van de honger. Echter, uiteindelijk draait het allemaal om hoe je deze snacks inpast in het dagelijks leven en ook hoeveel je ervan eet. Afvallen is voor 99% van de mensen niets anders dan calorieën erin versus calorieën eruit.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>